راهکار‌هایی ساده برای ساخت مغز کودک در بهار امسال، میزان مصرف آب در مشهد ۲.۵ درصد کاهش یافت لباس‌های مشکی را چگونه بشوییم تا بور نشوند؟ | بهترین دما برای شستن لباس‌های مشکی پیش‌بینی‌ها از ثبت سال ۲۰۲۴ به عنوان گرم‌ترین سال در جهان حکایت دارند + جزئیات محکومیت بیش از ۶میلیارد دلاری آمریکا به دلیل تحریم بیماران پروانه‌ای ایران پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ٢١ تیر ١۴٠٣) | کاهش دمای ۴ تا ۵ درجه‌ای در استان ویدئو | بوسیدن مار کبرا توسط جوان تایبادی رفع مشکل نبود آب در شهرستان میان‌جلگه تا پایان امشب (۲۱ تیر ۱۴۰۳) مرگ ۳ نفر در اثر واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق در محور بم -کرمان (۲۱ تیر ۱۴۰۳) هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری‌ها در پوشش محرم نقشه وحشتناک زن معتاد در مشهد برای اخاذی از مردان + عکس آب یخ سبب بروز کبد چرب می‌شود؟ چند نکته برای مراقبت از «کودکان با نیاز‌های ویژه» در منزل دستگیری ۱۲ نفر پس از انهدام یک شرکت هرمی در پرند روان شناسی پارکینگ راه‌اندازی خط اتوبوسی مشهد-کربلا + جزئیات پیش‌بینی رگبار باران در برخی نقاط کشور (۲۱ تیر ۱۴۰۳) هشدار سازمان غذا و دارو | فریب فرآورده‌های پیشگیری از تب دنگی را نخورید سرقت‌های سریالی با پابند الکترونیک در مشهد آخرین اخبار از مذاکره با عربستان درباره حج عمره
سرخط خبرها

سرقت‌های سریالی با پابند الکترونیک در مشهد

  • کد خبر: ۲۳۸۶۲۰
  • ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
سرقت‌های سریالی با پابند الکترونیک در مشهد
با تلاش پلیس مشهد، دیروز باند ۳ نفره سرقت خودرو در بولوار توس منهدم شد.

به گزارش شهرآرانیوز، تنها ۲۸ روز بود که از زندان آزاد شده بود، البته با پابند الکترونیکی که یادش بماند همیشه زیرنظر است، اما او بلافاصله بعد از آزادی به سراغ دوستان سابق می‌رود و این‌بار با یک زوج سارق، باند سرقت خودرو در بولوار توس را تشکیل می‌دهند و در یکی از پرونده‌ها آنها در تور اطلاعاتی مأموران کلانتری معراج قرار گرفته و قصد داشته‌اند که یک خودرو سمند سرقتی را تنها ۶ میلیون تومان به پلیس بفروشند که مأموران انتظامی این باند را متلاشی کردند.

ماجرای اعتراض گسترده شهروندان در بولوار توس درباره سرقت خودرو‌ها در این محدوده دستورات ویژه سردار احمدنگهبان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی را به همراه داشت که از سرگرد امیررضا فعال، رئیس پلیس کلانتری معراج، خواست تا بلافاصله به این پرونده رسیدگی کنند.

با توجه به حساسیت پرونده، گروهی از افسران تجسس این کلانتری زیرنظر سروان حسن‌پور، تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کردند. بررسی‌های اولیه نشان داد که ویدئو‌هایی از سرقت‌های اعضای این باند در فضای مجازی منتشر شده است. پیگیری این ویدئو‌ها نشان داد که یکی از متهمان سابقه‌دار پشت این سرقت‌هاست.

سرقت سمند در ۲ دقیقه

هم‌زمان با آغاز تحقیقات مال‌باخته‌ای به کلانتری مراجعه و اعلام کرد که خودرویش را چهاردهم تیرماه از نزدیکی میدان شاهنامه سرقت کرده‌اند. مال‌باخته که مردی میان‌سال بود و با خودرویش امرارمعاش می‌کرد درباره نحوه سرقت اعلام کرد: «نزدیک ساعت یازده شب بود که جلو یک پیتزافروشی نرسیده به میدان شاهنامه نگه داشتم و وارد پیتزافروشی شدم. در کمتر از دو دقیقه برگشتم که دیدم خودرویم را با وجود اینکه قفل کرده بودم، سرقت کرده‌اند.»

تحقیقات درباره این پرونده و دیگر جرائم اعضای این باند ادامه داشت تا اینکه دیروز اطلاعاتی محرمانه به تیم رسیدگی‌کننده پرونده رسید که یکی از متهمان قصد دارد یک خودرو سمند سرقتی را به مال‌خر بفروشد. مأموران خود را به جای مال‌خر جازده و با سارق ارتباط گرفتند و بعد از موافقت سر مبلغ ۶ میلیون تومان با آنها در بولوار توس قرار صوری می‌گذارند.

تیراندازی در قرار صوری

مأموران به‌طور نامحسوس وارد خیابان نجف شده و در جایی که قرار ملاقات با سارق داشتند به کمین نشستند. ساعتی بعد خودرو سمند سفید با دو سرنشین وارد کمین شد. مأموران کلانتری معراج با استعلام پلاک انتظامی خودرو متوجه سرقتی‌بودن آن شدند.
مأموران بلافاصله به راننده خودرو دستور ایست می‌دهند و در عملیاتی پیشگیرانه خودرو سرقتی را متوقف می‌کنند.

راننده این خودرو «رضا. ج» متهم سی و پنج ساله‌ای بود که دستگیر شد. در این میان زن جوانی که درون خودرو بود خودش را از خودرو پایین انداخت و فرار کرد که مأموران بعد از انجام مراحل قانونی دست به سلاح شده و با رعایت قوانین استفاده از سلاح، اقدام به شلیک یک تیر هوایی کرده و متهم را با رعایت موازین شرعی دستگیر کردند.

اعتراف به جرم

متهم «نسیمه. د» بود که مأموران متوجه شدند او همسر «علی. ش» از متهمان اصلی این پرونده است. مأموران با استفاده از اعترافات اولیه متهمان که محل مخفی شدن «علی. ش» را لو دادند، این فرد را در یک پاتوق اعتیاد در همان منطقه شناسایی و دستگیر کردند. در این عملیات علاوه بر توقیف خودرو سرقتی، از متهمان مقادیری موادمخدر نیز کشف شد.

با انتقال این افراد به کلانتری معراج مشخص شد که «رضا. ج» تنها ۲۸ روز قبل از زندان آزاد شده و با وجود داشتن پابند الکترونیکی باز هم اقدام به سرقت کرده است. با دستگیری این افراد و بررسی محتویات گوشی‌های تلفن همراهشان مستندات دو فقره سرقت خودرو دیگر نیز به دست آمد و با اعترافات صریح متهمان هر دو خودرو کشف شد که یکی از این خودرو‌ها شبانه از جلو یک پیتزافروشی در بولوار شاهنامه به سرقت رفته بود.

دیروز با دعوت از مال‌باخته او ضمن شناسایی خودرو و بررسی محتویات اعلام کرد که محتویات داخل خودرویش شامل زاپاس، ضبط و پخش، کپسول و مقداری ابزار سرقت شده است. متهمان پس از تشکیل پرونده برای رسیدگی به اتهامشان به دادسرا منتقل شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->